zoomorfizm | zoomorphism

  • z greckiego zōon – „zwierzę”, morphē – „kształt”

 

Genezą prac tego cyklu są formy biologiczne: od komórek do złożonych form zwierzęcych. Niezwykle ważnym dla mnie mechanizmem jest ich ciągłe przekształcanie się. Podobnie jak moje działania, wszystko ulega ciągłym przemianom. Dlatego też nie zamykam swoich poszukiwań i chcę aby widz podobnie jak ja, oddawał się tym poszukiwaniom.

Nie ograniczam się do jednej formy wyrazu. Swoje poszukiwania prezentuję zarówno w formach płaszczyznowych jak i przestrzennych. Wytwory, które powstają są zarówno odrębnymi dziełami jak i niewątpliwe częścią cyklu. Dlatego też każda z nich jest dla mnie bardzo ważna jako krok poprzedzający następną formę, następną pracę. Tak jak w naturze organizm powstaje z innego organizmu.Zarówno jedne jak i drugie wpływają na siebie wzajemnie.

Pierwszą pracą, która rozpoczęła cykl „Zoomorfizm” jest „Harpia”. Bezpośrednią inspiracją do powstania tej rzeźby była postać Ariela ze sztuki Williama Szekspira „Burza”. Jest to postać, która potrafi zmieniać swoją tożsamość. Jednym z jej wcieleń była właśnie harpia.

 

Do tej pory w skład cyklu wchodzą: film, rzeźby, obrazy, rysunki.

 

> zoomorfizm | zoomorphism zobacz więcej

autor – Ewelina Lesik
realizacja dźwięku – Piotr Madej

 

> harpia | harpy

> narcyz | narcissus

> meduza | medusa

> pegaz | pegasus

> pegaz II | pegasus II

> pegaz III | pegasus III

> harpia II | harpy II

> szkice

Reklamy